PANDU CERMAT, SAYANGKAN NYAWA

PANDU CERMAT, SAYANGKAN NYAWA
INGAT ORANG YANG TERSAYANG

INGAT ORANG YANG TERSAYANG

INGAT ORANG YANG TERSAYANG
PASTIKAN ANDA DAN SEMUA PENUMPANG MENGGUNAKAN TALI PINGGANG KELEDAR

20081110

Kerajaan sedia mempertimbangkan cadangan menaikkan had dagangan mata wang asing kepada RM2 juta sehari bagi memberi peluang lebih luas kepada pengurup

Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata, kerajaan sentiasa berhati-hati dalam tindakan menahan seseorang mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Katanya, sikap berhati-hati ketika membuat keputusan menahan mereka diamalkan oleh kerajaan sejak dahulu lagi dan bukannya baru dibuat sekarang.

"Keputusan menahan mereka di bawah ISA mesti ada sebab-sebabnya dan bukan diambil tanpa sebarang fakta yang membolehkan tindakan itu dilaksanakan.

"Ini bukan kuasa yang boleh dibuat dengan sewenang-wenangnya, ia mesti ada sebab dan fakta," katanya kepada pemberita selepas merasmikan persidangan perwakilan UMNO Bahagian Kepala Batas di sini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas keputusan Mahkamah Tinggi Shah Alam membebaskan penulis blog, Raja Petra Kamaruddin daripada tahanan ISA, baru-baru ini.

Menurutnya, perkara itu dimaklumkan kepadanya oleh Kementerian Dalam Negeri.

Sementara itu, Perdana Menteri berkata, Malaysia menghormati keputusan Mahkamah Indonesia menjatuhkan hukuman tembak terhadap tiga lelaki yang terlibat dalam kejadian pengeboman di Bali beberapa tahun lalu.

Katanya, mahkamah negara itu telah pun membuat keputusan dan berharap tiada sebarang tindakan balas daripada kumpulan Jemaah Islamiah (JI) berikutan pelaksanaan hukuman terhadap anggota kumpulan itu pagi ini.

Bagaimanapun, katanya, Malaysia sentiasa berwaspada dengan perkembangan itu dan memastikan keselamatan negara terkawal.

- Bernama

No comments: