PANDU CERMAT, SAYANGKAN NYAWA

PANDU CERMAT, SAYANGKAN NYAWA
INGAT ORANG YANG TERSAYANG

INGAT ORANG YANG TERSAYANG

INGAT ORANG YANG TERSAYANG
PASTIKAN ANDA DAN SEMUA PENUMPANG MENGGUNAKAN TALI PINGGANG KELEDAR

20080109

SPR peruntuk RM25j untuk pilihan raya di Sarawak

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akan membelanjakan RM25 juta untuk pilihan raya umum ke-12 akan datang di Sarawak, kata Pengarah Pilihan Raya Negeri Takun Sunggah semalam.

Beliau berkata 20 helikopter akan digunakan untuk mengangkut kertas undi ke kawasan pendalaman, misalnya kawasan penempatan kaum Penan, dan membawa keluar peti undi dari pusat pengundian ke pusat penjumlahan undi.

Lebih 1,000 bot dan 400 kenderaan pacuan empat roda juga akan digunakan, katanya.

Pejabat pilihan raya negeri akan menggerakkan 15,000 pekerjanya bagi memastikan perjalanan pilihan raya yang lancar, katanya kepada Bernama dan RTM selepas memberikan taklimat pilihan raya kepada kakitangan jabatan serta agensi di bawah Kementerian Penerangan.
Sarawak mencatatkan 905,707 pengundi berdaftar daripada 10,248,948 pengundi di seluruh negara berdasarkan daftar pemilih yang di-sahkan pada September tahun lepas.


Sementara itu, dalam ke-nyataan akhbarnya semalam, kira-kira 200 pegawai jabatan dan agensi di bawah Kemen-terian Penerangan menghadiri taklimat itu semalam.

Agensi dan jabatan itu ialah Jabatan Penerangan Malaysia, Jabatan Penyiaran (RTM), Filem Negara, Jabatan Hal Ehwal Khas Sarawak (JAS A) dan Bernama.

Antara topik yang dibincangkan adalah ‘perlu’ dan ‘tidak’ pegawai kerajaan terlibat dalam pilihan raya serta peranan, isu dibangkitk an oleh parti politik dan tugas masyarakat dan pegawai pe-nguatkuasa.
Ceramah itu diakhiri de-ngan sesi soal jawab di antara peserta terlibat.


— Bernama BP 9/1/08

No comments: