PANDU CERMAT, SAYANGKAN NYAWA

PANDU CERMAT, SAYANGKAN NYAWA
INGAT ORANG YANG TERSAYANG

INGAT ORANG YANG TERSAYANG

INGAT ORANG YANG TERSAYANG
PASTIKAN ANDA DAN SEMUA PENUMPANG MENGGUNAKAN TALI PINGGANG KELEDAR

20080605

Pelbagai program di IPT untuk salur maklumat dasar kerajaan

Kementerian Pengajian Tinggi sentiasa menyalurkan maklumat terkini mengenai dasar kerajaan kepada mahasiswa di Institusi Pengajian Tinggi (IPT) melalui pelbagai program sepanjang tempoh pengajian mereka.

Timbalan Menterinya, Datuk Idris Haron, berkata antara program yang diadakan yang bertujuan secara langsung bagi menjelaskan dasar kerajaan adalah dengan menganjurkan Mesyuarat Majlis Perundingan Pelajar Kebangsaan (MPPK) yang dipengerusikan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dua kali setahun.

Kamarudin meminta Menteri Pengajian Tinggi menyatakan langkah serta perancangan kerajaan untuk memberi kefahaman kepada pelajar IPT mengenai dasar kerajaan dalam mentadbir negara.

Idris berkata, pindaan Akta Universiti dan Kolej Universiti, cadangan memperkenalkan kad diskaun pelajar dan persoalan caj perkhidmatan tiga peratus pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) yang dianggap riba adalah antara isu semasa yang dibangkitkan dalam persidangan MPPK baru-baru ini.

- Bernama

No comments: