PANDU CERMAT, SAYANGKAN NYAWA

PANDU CERMAT, SAYANGKAN NYAWA
INGAT ORANG YANG TERSAYANG

INGAT ORANG YANG TERSAYANG

INGAT ORANG YANG TERSAYANG
PASTIKAN ANDA DAN SEMUA PENUMPANG MENGGUNAKAN TALI PINGGANG KELEDAR

20080417

Umur Persaraan dinaik kepada 60 tahun, Apa pendapat anda?

Umur bersara kakitangan kerajaan dinaikkan daripada 56 kepada 60 tahun. Apa pendapat dan pandangan anda. Sila bagi komen, terima kasih.

3 comments:

Anonymous said...

Saya rasa tak perlu, yang patut dititik berat ialah bonus yang dituntut oleh kakitangan kerajaan. Bonus ialah sesuatu 'penghargaan' kerajaan kepada kakitangan nya atas sokongan dan sumbangan sepanjang tahun berkenaan. Tidak perlu kekakitangan sujud memohon belas kasihan merayu agar diberi bonus dalam dunia yang maju seperti sekarang. Umur 60 tahun, semakin bebankan kerajaan dan hanya membazir wang rakyat. Lihat lah berapa banyak kakitangan kerajaan yang tidak memberi faedah lansung di jabatan jabatan kerajaan. Tak kurang yang tua nyanyok dan yang muda terlalu aktif melari diri dari pejabat dan tidak hadir bertugas tetapi mendapat gaji tetap bulanan. Melanjutkan umurhanhya menyekat generasi baru dari mendapat pekerjaan, tak hairan lah semakin banyak graduan menggangur apa tah lagi setakat SPM (Sijil Pengganguran Malaysia)yang tiada lansung peluang mendapat kerja.

Anonymous said...

Kakitangan berketerlaluan meminta had umur berkhidmat terlalu panjang. Ada kah mereka mampu memberi khidmat yang cekap pada umur terlalu tua? Tentu banyak pegawai yang uzur terutama sekali golongan yang profesional yang hanya mengguna otak dan tidak tenaga. Bagaimana kerajaan dapat memberi khidmat yang memuaskan kepada pembayar cukai dan rakyat?

Anonymous said...

Lanjut umur persariaan kepada 60 tahun tidak berguna lansung. Yang penting gaji dan bonus. Ia tidak menjadi punca kenaikan harga barang keperluan. Jika kerajaan risau kenaikan GAJA atau BONUS menjadi sebab kenaikan harga barang keperluan, APA PULA TUGAS JABATAN ATAU AGENSI YANG MENGAWAL HARGA BARANG. TUTUP SAHAJA DAN JIMAT WANG. BAGI LAH "PARTI PAKATAN" MEMERINTAH DAN KITA TENGOK MEREKA MAMPU MEMERINTAH NEGARA. Abdullah Badawi perlu letak jawatan jika berfikir terlalu negatif dan balik ke Pulau Pinang pulih Barisan Nasional.